SP Den Bosch staat wederom aan de poort bij Weener XL

4 november 2022

SP Den Bosch staat wederom aan de poort bij Weener XL

Net als 2 weken geleden heeft de Bossche SP weer aan de poort gestaan bij Weener XL. De vorige keer zijn er tientallen reacties op de uitgedeelde flyer binnengekomen. Opvallend was dat werknemers met de fiets, nu een andere uitgang namen. Ook werd het hek op slot gedaan door Weener XL.

Ans Lokhoff, voormalig raadslid van de SP was uiteraard ook aanwezig om flyers uit te delen. Lokhoff is 2 periodes raadslid geweest en heeft zich met tomeloze energie ingezet om de werkomstandigheden bij Weener XL onder de aandacht te brengen. ‘De verhalen die onlangs naar buiten kwamen, zijn niet nieuw voor mij. Ik heb veel contact met werknemers bij Weener XL. Ik vind het zo enorm belangrijk dat mensen die beschut werk doen, dat in een fijne en veilige werkomgeving kunnen doen’, zo legt Lokhoff uit.

Lokhoff vindt het belangrijk in contact te blijven en de mensen te laten weten dat de SP naar ze wil luisteren. Of dat nu gaat om positieve ervaringen, of minder positieve ervaringen. Lokhoff vertelt: ‘Na het flyeren van 2 weken terug hebben we veel reacties ontvangen. Een aantal positieve, maar helaas is het merendeel verre van positief. Daarom is onze aandacht zo nodig, om de werkomstandigheden eindelijk te verbeteren.’

Of iedereen flyer kan aannemen is onzeker. ‘We hebben gehoord dat mensen is gezegd geen flyer van ons aan te nemen, dat zou toch echt te schandalig voor woorden zijn?!’, reageert Lokhoff.

Wil je ook je ervaringen met de SP delen, en meehelpen om de werkomstandigheden te verbeteren?

Mail naar            denbosch@sp.nl

Of bel naar:         06-12500946