SP Jongeren

11 juli 2015

Bankjes terug op het station in Den Bosch omdat ROOD het er niet bij liet zitten

Foto: Bart Gotink / bd.nl

Vanaf vrijdag 10 juli kunnen buspassagiers weer zittend wachten. Bij de bouw van La Façade op het stationsplein waren de bankjes verdwenen.

Bankjes terug op busstation Den Bosch

Dankzij een handtekeningen actie van ROOD, jongeren afdeling van de SP, zijn de verwijderde bankjes terug geplaatst.

ROOD heeft meer dan duizend handtekeningen verzameld en de petitie aangeboden aan wethouder van Son (Openbare Ruimte). Omdat ROOD het er niet bij heeft laten zitten kunnen busreizigers door deze weer rustig gaan zitten.

12 juni 2015

130.000 HANDTEKENINGEN VOOR VOLWASSEN LOON

Foto: Young & United / www.youngandunited.nl

De afgelopen maanden kwamen honderden jongeren in actie voor een fatsoenlijk loon en meer vaste contracten. En met resultaat: maar liefst 130.000 mensen tekenden de petitie van Young & United. Donderdag werden de handtekeningen overhandigd aan minister Asscher van Werkgelegenheid. ROOD-voorzitter Merel Stoop: "Het is hoog tijd dat er wat verandert. Als je 18 wordt, ben je volwassen. Dan moet je ook een volwassen loon krijgen!"

4 juni 2015

ROOD DEN BOSCH STRijdt MET YOUNG & UNITED VOOR EEN RECHTVAARDIGE LOON

Foto: FNV - Young & United / youngandunited.nl/

Young & United is een beweging van werkende jongeren tussen de 17 en 23 jaar die strijdt voor volwassen loon vanaf 18 jaar, meer vaste contracten en banen waar je van kunt leven. Young & United wordt gesteund door de FNV, ROOD en diverse (jongeren-) organisaties. Samen met deze organisaties willen ze Nederland gaan veroveren.

22 mei 2015

Succes bij Rood: Bankjes op stationsplein Den Bosch keren snel terug

Foto: Bart Gotink / bd.nl

Met succes heeft Rood Den Bosch ervoor gezorgd dat honderden reizigers een petitie hebben ondertekend om bankjes terug te krijgen op het busstation in Den Bosch.