130.000 HANDTEKENINGEN VOOR VOLWASSEN LOON

12 juni 2015

130.000 HANDTEKENINGEN VOOR VOLWASSEN LOON

Foto: Young & United / www.youngandunited.nl

De afgelopen maanden kwamen honderden jongeren in actie voor een fatsoenlijk loon en meer vaste contracten. En met resultaat: maar liefst 130.000 mensen tekenden de petitie van Young & United. Donderdag werden de handtekeningen overhandigd aan minister Asscher van Werkgelegenheid. ROOD-voorzitter Merel Stoop: "Het is hoog tijd dat er wat verandert. Als je 18 wordt, ben je volwassen. Dan moet je ook een volwassen loon krijgen!"

Honderden jongeren uit het hele land kwamen naar Den Haag voor het grote moment. Ook tientallen ROOD-leden waren erbij. Naast de handtekeningen nam Asscher ook een gouden sloophamer in ontvangst om het minimum jeugdloon mee te slopen. Hij erkende dat het er een probleem op de arbeidsmarkt is voor jongeren. Als klap op de vuurpijl gaf Asscher met de hamer een dreun op de ‘Slag om de Toekomst’, de petitiemachine van Young & United. Stoop: "Het is goed dat Asscher er was. Wij gaan ervoor zorgen dat hij ook echt met voorstellen gaat komen om het jeugdloon daadwerkelijk af te schaffen."

Al drie partijen in de Tweede Kamer hebben inmiddels hun steun voor Young & United uitgesproken. De komende maanden gaan we aan de slag om ook de andere partijen te overtuigen. Wil je ook in actie komen? Stuur dan een mailtje naar rood@sp.nl. Samen schaffen we het jeugdloon af.