ROOD DEN BOSCH STRijdt MET YOUNG & UNITED VOOR EEN RECHTVAARDIGE LOON

4 juni 2015

ROOD DEN BOSCH STRijdt MET YOUNG & UNITED VOOR EEN RECHTVAARDIGE LOON

Foto: FNV - Young & United / youngandunited.nl/

Young & United is een beweging van werkende jongeren tussen de 17 en 23 jaar die strijdt voor volwassen loon vanaf 18 jaar, meer vaste contracten en banen waar je van kunt leven. Young & United wordt gesteund door de FNV, ROOD en diverse (jongeren-) organisaties. Samen met deze organisaties willen ze Nederland gaan veroveren.

In slechts een paar maanden heeft Young & United een onrechtvaardige situatie (jeugdloon voor volwassenen) waar totaal niet over werd gesproken tot een maatschappelijk probleem gemaakt. Een enorme prestatie! Om te laten zien dat Young & United al meer dan 90.000 mensen achter zich heeft staan, wordt er op donderdagavond 11 juni op het Spui in Den Haag een petitie overhandigd aan minister Lodewijk Asscher.

Er zal veel pers aanwezig zijn waarbij de ROOD samen met andere leden van Young & United een onuitwisbare indruk zal achterlaten: “iedereen, van de politiek tot werkgevers, mag weten dat wij in staat zijn in korte tijd een waanzinnige kracht op te bouwen, in passie & in aantallen”. Zet de data muurvast in je agenda, zodat er niets meer tussen kan komen, en nodig al je vrienden, collega’s, medescholieren en -studenten en neefjes & nichtjes ook uit om massaal naar Den Haag te trekken om ons punt te maken!

Vanuit Utrecht, Rotterdam en Amsterdam zullen er bussen worden ingezet. Wil je meerijden?
Meld je dan aan via actie@youngandunited.nl

Meer info volgt…