Sander van Hasselt nieuwe voorzitter SP Den Bosch

16 september 2022

Sander van Hasselt nieuwe voorzitter SP Den Bosch

Foto: SP

Op de ledenvergadering van de Bossche SP is de 26 jarige Sander van Hasselt (foto rechts) unaniem verkozen tot nieuwe voorzitter. Hij volgt daarmee fractievoorzitter Bram Roovers op. Roovers blijft fractievoorzitter in Den Bosch en algemeen bestuurslid van de SP landelijk.

Van Hasselt is al jaren heel actief in Den Bosch, kartrekker bij de jongeren van de SP (zowel lokaal als landelijk) en ook commissielid voor de Bossche SP fractie. Bij elke actie van de lokale SP is van Hasselt wel betrokken geweest; aanbieden van het Weener XL zwartboek, tegen de schimmelhuizen in de Kruiskamp, onderzoek naar huisjesmelkers, de sloop van huizen in de Haren en nog veel meer.

Ook heb ik wel een aantal paar schoenen versleten met het flyeren, deur aan deur’, vult van Hasselt aan. Nu is hij dus voorzitter en hij heeft er zin in: ‘Het is een mooie eer om de lokale afdeling te mogen voorzitten. Samen met onze bijna 450 leden wil ik de afdeling nog sterker maken dan dat hij al is. Meer acties voeren, meer bekend worden als SP en meer mensen bij onze afdeling betrekken’.

Zoals gezegd neemt hij het stokje over van Bram Roovers, die gewoon fractievoorzitter blijft in de Bossche raad namens de SP. ‘Bram heeft de laatste 4 jaar de afdeling geleid’, zegt van Hasselt, ‘dat heeft hij bijzonder goed gedaan. Dankzij Brams inzet staat de afdeling waar die nu staat. We hebben mooie acties gevoerd, veel gedaan. Het zal lastig worden om dat te overtreffen... maar toch ga ik daar voor!', aldus van Hasselt.

Ook is er tijdens de ledenvergadering een nieuwe organisatie secretaris gekozen, Jente van Eck (foto links). Zij is al een aantal jaren lid en sinds 2 jaar actief.