SP Den Bosch: bezuinigen op de dierenparken is geen kleiniggeitje

29 februari 2016

SP Den Bosch: bezuinigen op de dierenparken is geen kleiniggeitje

Foto: SP Den Bosch / denbosch.sp.nl

SP Den Bosch komt op voor behoud van de dierenparkjes en is blij dat er meer actievoerders starten. De redactie van het lokale blad De Tweeterp is een handtekeningenactie gestart voor het behoud van het dierenpark aan de Vlacie in Engelen. De teller staat sinds maandag 29 februari op 532 handtekeningen. Net als de SP hopen de initiatiefnemers dat ze het gemeentebestuur - die 100.000 euro wil bezuinigen op dierenparkjes - op een andere gedachten kunnen brengen.

Burgers in actie
De bestuursraad Engelen/Bokhoven en de Stichting Dierenpark De Vlacie roepen burgers op om te stemmen via de site van de Tweeterp. Maandag 7 maart willen de actievoerders de handtekeningen overhandigen aan de wethouder tijdens de openbare bestuursvergadering van de bestuursraad Engelen/Bokhoven.

Onacceptabel!
Het gemeentebestuur van Den Bosch wil € 100.000,- bezuinigen op de dierenparkjes in Den Bosch en Rosmalen, waardoor de dierenparkjes met een onmogelijke bezuiniging of sluiting worden bedreigd. Voor de SP is deze bezuiniging onacceptabel. Daarom heeft SP Den Bosch een brief met een noodkreet naar het bestuur gestuurd en dit onderwerp op de politieke agenda gezet.

In de gemeenteraad
Voor de SP zijn de dierenparkjes van onschatbare waarde: groen in de wijk, een ontmoetingsplaats en sommige parken zijn ook een dagbesteding voor mensen met een handicap. De dierenparkjes mogen niet worden wegbezuinigd.

De SP fractie zal zich op dinsdag 1 maart voor behoud van de dierenparkjes in de gemeenteraad inzetten, om te voorkomen dat we kunnen zeggen:

"Slaap kindje slaap,

daar buiten liep een schaap.."