SP opent meldpunt te dure huur

9 april 2015

SP opent meldpunt te dure huur

De landelijke SP heeft met succes een meldpunt geopend voor huurders die vinden dat hun huur te duur is. Dit meldpunt is inmiddels weer gesloten omdat meer dan voldoende input ontvangen is door de tweede kamerfractie.

Vele huurders komen door de geplande hurverhoging in de financiële problemen. Met de meldingen van huurders kan de SP Tweede Kamerfractie nu aan de minister laten zien wat de dramatische gevolgen van zijn beleid zijn.

In twee jaar tijd zijn de huren gemiddeld met ruim 9 procent gestegen. Daarmee zijn de huren in 25 jaar tijd in totaal met maar liefst 62 procent verhoogd. Als het zo door gaat komt een miljoen mensen in grote financiële problemen. Toch wil de regering ook volgend jaar de huren weer verder verhogen. Dit vloeit voort uit het zogenaamde Woonakkoord van VVD en PvdA waar ook D66, ChristenUnie en SGP voor hebben getekend.

Vertel uw verhaal aan een van onze bestuursleden

De SP Den Bosch wil ervaringen van Bossche huurders verzamelen.

SP-bestuurslieden Mervin Pinas en Luuk van Dijk hopen dat vele Bossche huurders gebruik maken van de mogelijkheid om hun onvrede over de huurverhogingen met hem te delen. Dit is mogelijk op m.pinas@s-hertogenbosch.nl of op lvandijk@tomaatnet.nl

Op woensdag 29 april om 19.30uur organiseert de SP in het sociaal cultureel centrum "De Roos" aan de Zuiderparkweg 282 een openbare avond over de huurverhoging.