SP Den Bosch lanceert ‘Rooversnorm’ bij campagneaftrap

20 februari 2022

SP Den Bosch lanceert ‘Rooversnorm’ bij campagneaftrap

Foto: Ari van Uden

De Bossche SP afdeling trapte zaterdag de campagne voor de gemeenteraadsverkiezingen af in het Beatrixpark in de Kruiskamp. Na een centrale aftrap in het park gingen de SPers de wijk in om te folderen en met de bewoners te spreken.

De actieleiders van de schimmelactie, Khadija en Kimberly werden bedankt met een bos bloemen. Tijdens die actie kwamen bewoners van de wijk met de SP op voor het oplossen van de grootschalige schimmeloverlast in die wijk. De actie werd een succes en de twee dames die daar een sleutelrol in hadden gespeeld kregen een welverdiend bedankje.

Bram Roovers, de 22 jarige lijsttrekker van de SP werd geïnterviewd door oude rot Nico Heijmans. Heijmans wilde duidelijk krijgen wat Roovers met Den Bosch voor ogen heeft. Roovers: ‘We stoppen met het aanbesteden in de thuiszorg om goede arbeidsvoorwaarden en tijd voor patiënten te garanderen. Ook staan wij voor een energietransitie waarvan de opbrengsten en kosten eerlijk worden verdeeld. Die windmolens moeten ook voor de Kruiskamp draaien!’, wijzend naar de windmolens op de Rietvelden.

Wonen is deze verkiezing voor veel mensen het belangrijkste onderwerp. De SP pleit voor meer betaalbare woningen. ‘40% van de nieuwbouw moet sociaal zijn, alleen op die manier kunnen we de wachtlijst van 10 jaar verkorten.’, aldus Roovers. Heijmans daagde de jonge lijsttrekker uit: ‘Andere partijen zijn ook voorstander van 40% sociaal, hoe serieus neemt de SP dit? Is dit voor jullie een breekpunt.’ Roovers reageerde instemmend. Heijmans: ‘Dan gaan we je naam eraan verbinden, op die manier kunnen we je eraan houden. De SP strijdt voor een Rooversnorm van 40% sociale huur.’