ROOD, jong in de SP, weer druk aan de slag!

11 september 2020

ROOD, jong in de SP, weer druk aan de slag!

Foto: SP Den Bosch

Nu het nieuwe ‘normale’ leven een beetje begint te wennen kunnen is ROOD na een lange pauze weer enthousiast verder met overleggen, maar nog belangrijker, op straat zijn.

‘Het is belangrijk, juist nu, om zichtbaar te zijn en te blijven als ROOD’, aldus Sophie, contactpersoon van ROOD Den Bosch.

ROOD Den Bosch is onder andere aan de slag gegaan om de eerste klas in de trein voor iedereen toegankelijk te maken, zolang we moeten dealen met corona. Sophie: ‘Het advies is afstand houden, dat moeten we ook doen. We zien echter dat de eerste klas nauwelijks bezet is. Het zou dan ook logisch zijn als de NS ook de eerste klas voor iedereen toegankelijk maakt. Zo kunnen reizigers beter verspreid zitten en wordt de kans op besmetting in de trein kleiner.’

Ook lokaal is ROOD goed aan de slag gegaan. Zo zijn ze een aantal keren op bezoek geweest bij het skatepark bij de Oosterplas. ‘Hartstikke tof om met kennis te maken met die skaters. En knap wat ze allemaal kunnen. Ik zou het zelf niet durven, al die trucs’, vertelt Sophie over het contact met de skaters.

Een skatebaan is een ideale plek voor jongeren om te bewegen. Bewegen is belangrijk voor jong en oud. De skaters zouden graag verlichting bij het skatepark hebben, zodat ze ook in de donkere maanden nog wat langer kunnen skaten. Sophie: ‘Dat vinden wij als ROOD een mooi punt om te maken met de skaters. In overleg met de skaters gaan we zien hoe we die verlichting er gaan krijgen. Dat gaat ons lukken, zeker als we samen in actie komen.’