SP Den Bosch tekent Regenboog Stembusakkoord

12 maart 2018

SP Den Bosch tekent Regenboog Stembusakkoord

Net als bij de vorige verkiezingen heeft de SP het Regenboog Stembus akkoord met een aantal belangrijke punten voor de LHBTIAQ+ gemeenschap in onze gemeente.  En net als bij vorige verkiezingen blijft het wat ons betreft zeker niet bij woorden alleen.

Patty Hamerslag (nummer 6 op de kandidatenlijst van de SP) was voor de SP bij het COC debat in Bij Katrien. ”Debatteren met heel veel partijen is niet altijd gemakkelijk, er was zoveel dat ik eigenlijk had willen zeggen. Voor ons als SP is dit zo’n belangrijk onderwerp. De mensen die ons een beetje gevolgd hebben, weten dat ook wel. Jaren geleden al moties tegen de afschaffing van alle subsidie voor het COC, moties om als gemeente Regenboogstad te worden, vragen over weigeramtenaren, registratie van haat-misdrijven en in de afgelopen periode met de motie, samen met D66 voor een roze zebrapad in aanloop naar Roze Zaterdag.”

Dat er nog veel te doen is, bleek maar weer toen overal in het land bushokjes werden vernield omdat er een reclameposter met twee zoenende mannen te zien was. Het COC organiseerde onmiddellijk een flashmob op de Parade onder de naam: “Iedereen mag zoenen”. Patty en andere SP-ers waren er ook. “Het is toch te erg dat iemand zijn of haar geliefde niet zou mogen zoenen. Waarom zou je daar bij twee mannen of twee vrouwen anders over doen dan als het om een heterostel gaat? Vreselijk dat het nog steeds zo nodig is.“