Een score om trots op te zijn, de SP blijft gelijk

22 maart 2018

Een score om trots op te zijn, de SP blijft gelijk

Foto: Richard van Dok / SP
De SP heeft zijn 3 zetels behouden bij de gemeenteraadsverkiezingen van 21 maart 2018. Geen winst, maar toch zijn ze tevreden bij de SP. Lijsttrekker Bram van Boven: ’Ondanks dat we gelijk zijn gebleven, mogen we erg blij zijn. Het blijkt maar weer eens dat we een erg stabiele partij zijn. Want met zoveel deelnemende partijen is gelijk blijven iets om trots op te zijn. Tot halverwege de avond leek het er op dat we een zetel zouden winnen, maar helaas is dat niet gelukt. We zitten niet stil, de campagne voor de verkiezingen van 2022 begint nu al weer’.

Foto: Richard van Dok / SP
Bram Roovers, de 18 jarige nummer 4 van de SP vindt het wel jammer: ‘Ja, ik had er zin, om de gemeenteraad in te gaan. Helaas is het nu niet gelukt, maar zo houd ik wel meer tijd over om de straat op te gaan. De wijken in, met mensen in gesprek zijn en samen met die mensen actievoeren… dat is eigenlijk wel het mooiste dat er is.’

‘En actievoeren is nog steeds broodnodig. Schimmelwoningen, werken zonder loon, onzekere huishoudelijke zorg…allemaal zaken die nodig aangepakt moeten worden, aldus Roovers.’