ZLTO debat: “We moeten boeren die in de problemen komen bijstaan”

8 februari 2018

ZLTO debat: “We moeten boeren die in de problemen komen bijstaan”

Foto: Richard van Dok / SP

“De ZLTO had het geweldig georganiseerd.” Aan het woord is Will Vugs de nummer 5 op de kandidatenlijst van de SP Den Bosch. “Natuurlijk heb je het bij landbouw als snel over provinciale dingen, maar ze hadden 5 goede stellingen en we hebben met veel mensen gepraat.”

Een voorstel van de ZLTO om een speciale wethouder voor Landbouw in Den Bosch, ging de aanwezige partijen te ver, maar dat landbouw meer aandacht verdient daar was iedereen het wel over eens.  “De gemeente Den Bosch bestaat uit meer dan alleen de stad, we hebben inmiddels ook een flink stuk agrarisch gebied.”

De SP heeft samen met D’66 en de VVD afgesproken om ‘de boer op te gaan’ bij  een van de aanwezige boeren. “Voor de SP is duidelijk dat we er ook moeten zijn voor de boeren die in de problemen komen. De provincie heeft daar al flink wat maatregelen voor genomen en als gemeente moeten we kijken hoe wij ons steentje bij kunnen dragen.”