SP Den Bosch: Trots op de moderne Robin Hood!

2 maart 2017

SP Den Bosch: Trots op de moderne Robin Hood!

Zo net voor de verkiezingen van 15 maart is het een turbulente maar ook super mooie tijd. Wat ben ik trots op al die actieve SP’ers die door heel het land bezig zijn om ons verhaal te vertellen. Al die mensen die in deze tijd iedere vrije minuut besteden aan onze club.

In de Kamer zijn we pas net met klaar met de vergaderingen, met een paar prachtige succes voor ons. De initiatiefwet van Sadet Karabulut over de werkverdringing is aangenomen. Mede dankzij het harde werk van ons raadslid Ans Lokhoff. Michiel van Nispen zag zijn voorstellen voor een beter afpakbeleid bij criminelen, aangenomen worden en komt er op initiatief van Sharon Gesthuizen een onderzoek naar de rol van de overheid bij seksueel misbruik.
Renske Leijten die een vette streep zet door winstuitkeringen van zorgverzekeraars. Mede dank zei al die mensen die zaterdag 18 februari op het Malieveld stonden voor het Nationaal ZorgFonds. Wat een prachtige dag, vol enthousiaste strijdbare vrienden!

Foto: SP

Onze kandidaten reizen deze weken heel het land af, van zaaltje naar zaaltje, van debat naar debat. Op scholen, op markten, bij verenigingen, bij bedrijven in de gekste uithoeken zorgen ze ervoor dat ook de stem van de SP gehoord wordt.

ROOD die opnieuw vele uren hebben gestoken in de huisjesmelker van het jaar verkiezingen. De Strijd voor 10 toer om de de laagste lonen en uitkeringen met 10% te verhogen, de presentatie van het rapport  De publieke sector aan het woord, de ouderen alarmlijn van Lilian Marijnissen en ga zo maar door.

Foto: Rood SP

Met recht zijn wij volgens het AD De Moderne Robin Hood. Met ons worden de inkomens verschillen het kleinst en investeren we het meest in onderwijs, veiligheid en zorg.

Maar waar ik vooral trots op ben zijn al die afdelingen al die mensen die daar dag na dag, flyers rondbrengen, op markten staan, poster plakken en aanbellen bij de mensen thuis. Van Amsterdam tot Heerlen, van Hoekseweaard tot Cuijk, van Vlissingen tot Arnhem, onze mensen gaan ervoor!
Wat een energie en wat een inzet van onze eigen mensen in Den Bosch. Johan, Qu, Diny, Sander , Bram, Ans, Tessa, Jan en Jan, Rene, Stefan en Stefan, Igo, Jo, Mervin, Richard, Paul , Yvonne, Cecile en alle andere leden uit Den Bosch die ik vergeet , wat ben ik trots op jullie!

Foto: SP

Samen gaan we op15 maart op naar Den Haag,daar  proosten op jullie, deze fantastische tijd en een geweldige uitslag! Wil je ook gezellig mee? Stuur dan even een mail aan denbosch@sp.nl dan zorg ik voor een toegangskaart.
Oh ja, en vergeet 15 maart natuurlijk niet te stemmen voor de beste club voor Nederland!!

Met kameraadschappelijke groet van jullie voorzitster,

Patty Hamerslag.