SP Den Bosch: Ook SP Den Bosch is klaar om te knokken 'PAK DE MACHT'

7 februari 2017

SP Den Bosch: Ook SP Den Bosch is klaar om te knokken 'PAK DE MACHT'

Foto: SP

Laat ik meteen van de gelegenheid gebruik maken om me voor te stellen. Ik ben Richard van Dok, 49 jaar en vader van 2 dochters. Ik ben vorig jaar lid geworden van de SP omdat ik het tijd vond om een actieve bijdrage te gaan leveren aan de partij waar ik vanaf het ontstaan al sympathie voor voelde. Afgelopen vrijdag was ik voor het eerst bij de aftrap van de lokale verkiezingscampagne.

Rond 18:00 zat het zaaltje al behoorlijk vol  en waren de leden flink aan het bijpraten onder het genot aan een bakje koffie. Patty Hamerslag heette iedereen welkom en gaf Nico Heijmans als eerste het woord. Er is in de Nederlands politiek en in de wereld veel aan de hand, de verkiezing van Trump, hoe gaat het in Europa, de politieke verhoudingen in Nederland en de politieke en strategische keuzes van andere partijen wekken veel vragen op. We bespreken deze ontwikkelingen  uitgebreid en vooral wat het antwoord van onze partij hierop is.

De 50 miljard bezuinigingen heeft er flink ingehakt in Nederland. De ouderen zorg en de ziektekosten verzekering zijn uitgekleed. De huren zijn enorm gestegen met 28% in de afgelopen 10 jaar, we moeten steeds langer doorwerken voor  minder pensioen en onze kinderen krijgen niet meer het onderwijs wat ze nodig hebben en willen. Wat is de rol van Wilders hierin geweest en wie hebben Rutte geholpen om onze zekerheden af te breken. Bij de vorige verkiezingen waren we misschien te braaf, we mogen best boos worden omdat de banken crisis betaald is door 80% van de Nederlanders en de rijkste 20% er op vooruit is gegaan met dank aan Rutte.

Henk van Gerven, ons Kamerlid uit Oss komt intussen ook binnengewandeld en na de pauze verteld hij meer over ‘Pak de Macht’ onze verkiezingsprogramma.
Wat gaan wij doen om de mensen de macht terug te geven zodat ze wat te vertellen hebben over de hoogte van de huur en bonussen in de zorg. Dat de mensen wat kunnen doen aan de enorme belasting ontduiking van multinationals, dat we samen beslissen over onze pensioenen en niet Europa.
Het is nodig dat wij eerlijker zijn over wat de VVD en het PvdA gedaan hebben en we gaan steviger verdedigen dat wat wij voorstellen allemaal kan en betaalbaar Knokken, dus! De kleuren van onze campagne vallen daarom ook goed in de smaak, fel en opvallend!

Zo gaan we ook in Den Bosch deze belangrijke tijd in.
De komende weken gaan we met dit team bij de mensen  in ’t Zand, ’t Ven
en de Muntel langs om te vragen of ze het Nationaal ZorgFonds
willen steunen en mee komen naar het Malieveld voor het
Nationaal Zorg Debat op 18 februari.

Opgeven om vanuit Den Bosch mee te reizen met de bus kan HIER

Ikzelf ga met een paar leden bellen naar de ruim 2000 mensen in Den Bosch die dit plan om het eigen risico af te schaffen, de basis verzekering uit te breiden en de verzekeraars af te schaffen, al steunen. Dit is precies zo’n voorbeeld van hoe de mensen de zeggenschap over de zorg weer in eigen handen kunnen krijgen, we hebben die zorgverzekeraars niet nodig! Onze folders worden weer door de vele actieve leden die we hebben verspreid door bijna heel Den Bosch.

Lilian Marijnissen zal op 11 februari naar Den Bosch komen en samen met Patty Hamerslag om 10:30 uur geïnterviewd worden in de Knillispoort.

Op zondag 12 maart zal er een huiskamer gesprek zijn in de wijk de Muntel.  Positief en vol enthousiasme sluiten we de avond af met een kleine pol, hoeveel volksvertegenwoordigers zitten er straks voor ons in de Tweede Kamer en welke voorstellen kunnen we in gaan voeren na 15 maart? We gaan het allemaal zien,…maar nu eerste een borrel en dan aan de slag.
Ik zie in ieder geval met vertrouwen uit naar een mooie campagne en heb zin om aan de slag te gaan. Kameraden, succes gewenst!!

Richard Dok