SP Den Bosch: Theater aan de Parade 11 miljoen duurder

1 december 2016

SP Den Bosch: Theater aan de Parade 11 miljoen duurder

Foto: SP

De theatersoap van Den Bosch gaat verder. Dit keer met een uitglijder van 11 miljoen. De coalitiepartijen wisten het al een week of vier maar nu is het  dan voor iedereen bekend. Het nieuwe theater is zonder dat er een muur gesloopt is of een steen gelegd al ruim 11 miljoen euro duurder dan verwacht.

Dat een project duurder is dan begroot is een terugkerend fenomeen in Den Bosch

Geen woord tijdens de begroting
Een paar weken geleden hebben we het in de raad nog gehad over de centen. In de vergadering over de begroting is er met geen woord over gerept door de wethouder. Hoezo tijdig informeren? Ook hier heeft de raad in Den Bosch al vaker mee te maken gehad.
Een flater van jewelste, op vele gebieden gaat het hier mis daarom hebben we als SP de volgende vragen gesteld:

• Klopt de berichtgeving in het Brabants Dagblad van 30 november 2016? Zo nee, wat is dan de actuele stand van zaken? Zo ja, hoe lang bent u al op de hoogte van de kostenoverschrijding?
  • De SP vindt deze gang van zaken verre van ordentelijk. Deelt u deze mening?
  • De SP fractie vindt dat u de gehele raad had moeten informeren. Bent u dat met de SP fractie eens? Zo ja, waarom heeft u dat niet gedaan? Zo nee, waarom niet?
  • Op welke ‘gezette’ tijd had u de alle fracties willen informeren?

Lees het artikel 'Nieuw Theater Den Bosch valt Fors duurder uit' uit het Brabants Dagblad