100% achter Emile Roemer

15 december 2016

100% achter Emile Roemer

Foto: SP

Integer, eerlijk, betrouwbaar, sympathiek en sociaal  zomaar wat woorden die willekeurige Nederlanders koppelen aan Emile Roemer. Eigenschappen die Nederland heel hard nodig heeft want het vertrouwen in de regering en de politiek is nog nooit zo laag geweest.

Daarom staan wij 100% achter Emile Roemer als politiek leider van onze partij.

Hij steekt er met kop en schouders boven uit. Iemand die zich niet gek laat maken door de laatste peilingen. Iemand die altijd opkomt voor diegene die de dupe zijn van het neo-liberale beleid.

Wij voeren een strijd tegen het kapitalisme en niet tegen elkaar. We laten ons niet opzetten tegen de mensen die het nog minder hebben. Nee, wij trappen naar boven.  Een strijd waarbij menselijke waardigheid, gelijkwaardigheid en solidariteit voorop staan.

Ook binnen onze partij is er ruimte voor kritiek, daar worden we alleen maar sterker van. De illusie dat je voor iedereen de juiste keuze maakt hebben wij niet. Dat kan gewoonweg niet binnen een partij met rond de 40.000 leden. En leer ons SP’ers kennen, die hebben allemaal zo hun zegje te doen. Democratisch en zonder tegenkandidaat is Emile gekozen. Democratisch zal straks op 14 januari ons programma vastgesteld worden. Nu is de tijd om te discussiëren, te botsen en te komen tot verandering maar dat doen we in de afdelingen, op de regioconferenties, de partijraad en het partijbestuur. Dat doen we samen en niet tegen elkaar en al helemaal niet anoniem!

Alle vrijwilligers van Tribune-bezorgers tot raadsleden, van flyeraars tot Kamerleden, van actievoerders tot Europarlementarier en van fractiemedewerker tot Nationaal ZorgFonds-vriend, allemaal werken we hard aan een sociaal Nederland.
Samen staan we sterk en daarin ligt onze kracht. Met één grote vuist pakt het volk de macht!

Met kameraadschappelijke groet,

Patty Hamerslag,voorzitter, en Cecile Visscher, fractievoorzitter, van SP Den Bosch

Lees ook: http://nos.nl/artikel/2148324-roemer-anonieme-kritiek-daar-koop-ik-niks-voor.html