Den Bosch: Kom ook naar de bijeenkomst over het Nationaal ZorgFonds

3 oktober 2016

Den Bosch: Kom ook naar de bijeenkomst over het Nationaal ZorgFonds

Foto: wegwijs / wegwijs.nl

Donderdag 6 oktober a.s. organiseert het comité voor een Nationaal ZorgFonds zonder eigen risico een bijeenkomst in de Verkadefabriek. In de Verkadefabriek zullen Renske Leijten (Tweede Kamerlid), Bart Bruijn (apotheekhoudend huisarts uit  Streefkerk, Gert Müller (gezins- en relatieherapeut GGZ uit Doetinchem) en Wilma Schrover (directrice KBO Brabant) vertellen waarom de marktwerking en het eigen risico moeten worden afgeschaft en waarom zij het Nationaal ZorgFonds van harte ondersteunen.

Vervanging van het huidige systeem
Een Nationaal ZorgFonds moet het huidige systeem van marktwerking vervangen. 10 jaar geleden met het invoeren van de marktwerking waren er drie beloftes gedaan: zorg zou goedkoper worden, beter en toegankelijker. Van deze drie beloftes is niks terechtgekomen, het tegenovergestelde is het resultaat. ‘Zo stijgen de premies en het eigen risico, maar ook de winsten van de zorgverzekeraars. Uit onderzoek is ook nog eens gebleken dat één op de vijf mensen niet naar de huisarts gaan uit angst voor doorverwijzing en ze dan moeten betalen,’ aldus Renske Leijten, Tweede Kamerlid voor de SP.

Antwoorden op vragen
Deze avond geeft antwoorden op vragen als: Wat is het Nationaal ZorgFonds? Hoe gaan we het betalen? En wellicht de belangrijkste vraag: Hoe gaan we het Nationaal ZorgFonds realiseren?

Praat mee!
Kom ook en praat mee over het Nationaal ZorgFonds. De avond begint om 20.00 uur, koffie en thee staan klaar om 19.30 uur. Toegang is gratis.

Adres: Verkadefabriek Boschdijkstraat 45, 5211 VD Den Bosch

Zie ook: