SP Den Bosch: Informatieavond participatiewet 11 april

4 april 2016

SP Den Bosch: Informatieavond participatiewet 11 april

Foto: SP Den Bosch / denbosch.sp.nl

Heeft u een uitkering of moet u binnenkort een bijstands-uitkering aanvragen? Wordt u door de gemeente verplicht om een tegenprestatie te leveren? Moet u zonder loon werken in bijvoorbeeld een zogenaamde participatieplaats, proefplaatsing of detacheringsbaan? Kent u mensen waarvoor dat het geval is?

Kom dan naar de informatieavond van de FNV en SP en leer meer over uw rechten van de Participatie wet. Wat zijn uw rechten en wat zijn uw plichten als uitkerings-gerechtigde? Welke stappen moet u doorlopen als de gemeente u oproept?

HET PROGRAMMA:

• Inleiding over de Participatiewet door Felix Alejandro Perez (FNV). Wat is de Participatiewet precies? Wat zijn uw rechten en plichten?
  • Inleiding over het beleid van de gemeente Den Bosch door Ans Lokhoff (SP-gemeenteraadslid Den Bosch).
  • Discussie: Hoe gaan we mensen helpen die hiermee te maken krijgen? Wat moet je wel en wat moet je niet accepteren?

Foto: SP

De FNV en de SP kunnen u vertellen waar u bij ieder stap op moet letten, zodat u aan uw verplichtingen voldoet en u tevens krijgt waar u recht op hebt. De FNV en de SP zijn tegen verplicht werken vanuit de bijstand. Niet omdat we willen dat mensen werkloos thuis zitten. Nee, zeker niet.

Wij vinden gewoon dat werken moet lonen.

Door de Participatiewet worden uitkeringsgerechtigden gedwongen gratis te werken, waardoor andere mensen weer hun baan kwijtraken. De FNV en SP zeggen daarom:

STOP WERKEN ZONDER LOON

Meer weten? Neem contact met ons op.

T 06 3636 6765

E DENBOSCH@SP.NL

Foto: SP Den Bosch / denbosch.sp.nl

Deze informatieavond wordt mogelijk gemaakt door FNV Uitkeringsgerechtigden en fractie SP Den Bosch