23 mei: MKB dag in de Tweede Kamer

29 maart 2016

23 mei: MKB dag in de Tweede Kamer

Foto: SP Utrecht / utrecht.sp.nl

Op maandag 23 mei vindt op initiatief van de SP-Tweede Kamerfractie de derde landelijke MKB-dag plaats in Den Haag (in het Kamergebouw, aanvang 11.30 uur).

Ondernemers van binnen en buiten de SP zullen daarbij aanwezig zijn, samen met Emile Roemer en Michael van Straalen, voorzitter van MKB-Nederland. Op deze dag wordt het nieuwste rapport 'Hart voor de Zaak' gepresenteerd. Verder lichten Tweede Kamerlid Sharon Gesthuizen en Europarlementariër Dennis de Jong toe wat de SP in Nederland en in Europa voor het MKB doet en nog gaat doen. Daarbij komen onderwerpen aan de orde als late betalingen, verkopen via internet, wurgcontracten voor franchisenemers, de overlast die de detailhandel van mobiele bendes ondervindt en de positie van ZZP'ers.

Aanwezige ondernemers krijgen de ruimte om ook andere onderwerpen in te brengen. Ondernemers en ZZP'ers die belangstelling hebben, kunnen zich aanmelden via: mkb@sp.nl