SP Den Bosch dient voorstel in voor meer sociale huurwoningen

13 februari 2016

SP Den Bosch dient voorstel in voor meer sociale huurwoningen

Foto: SP

Op 26 januari heeft SP Den Bosch tijdens de raadsvergadering twee voorstellen (moties) ingediend om meer sociale huurwoningen te realiseren.

Over het bouwen van meer woningen waren er twee voorstellen, namelijk:

1. een plan om een kantorenpand aan de Goudsbloemvallei om te bouwen tot appartementen
  2. een plan om aan de Boschveldweg langs het spoor appartementen te bouwen.

Steun van de PvdA en Groen Links
De SP is blij met de aandacht voor meer woningbouw, maar wil dat er meer sociale huurwoningen gebouwd wordt, zeker gezien de groeiende wachtlijst en de te verwachten druk op de sociale huursector. SP Den Bosch kreeg steun van de PvdA en GroenLinks, maar helaas was dat niet voldoende. Beide moties zijn dus niet aangenomen. Wat ons betreft een gemiste kans, want iedere kans die er is om meer sociale woningen te realiseren moet met beide handen worden aangegrepen.
Onvoldoende steun, maar wij geven niet op!
De wethouder en andere partijen uiten wel hun zorgen over de tekorten, maar als puntje bij paaltje komt blijken het slechts krokodillentranen te zijn. SP Den Bosch blijft zich inzetten voor meer sociale huurwoningen. Er staan nog genoeg kantoorpanden leeg die omgebouwd kunnen worden. Er zijn nog plekken over waar gebouwd kan worden.

De SP vindt: ‘het is een kwestie van de juiste keuzes maken’, want de SP blijft kiezen voor een betaalbaar wonen voor iedereen!