Principeakkoord (Kerstakkoord) cao Sociale Werkvoorziening.

23 december 2015

Principeakkoord (Kerstakkoord) cao Sociale Werkvoorziening.

Foto: SP / SP Den Bosch

De FNV heeft na twee jaar keihard actie voeren, eindelijk een principeakkoord bereikt voor de sociale werkvoorziening en gaat in januari en februari het bereikte cao-akkoord voorleggen aan zijn leden.

De medewerkers van de sociale werkvoorziening, zijn door veel SP afdelingen gesteund bij het opkomen voor hun rechten en zij hebben laten zien dat je met actie voeren je doel kunt bereiken.

Zo heeft de manifestatie op het Malieveld in Den Haag en de diverse poortacties zoals die bij “Baanbrekend” in Waalwijk er aan bijgedragen dat de Vereniging van Nederlandse Gemeenten heeft inzien, dat het tijd werd om de medewerkers van de sociale werkvoorziening te belonen voor het belangrijke werk wat zij doen.

Het kabinet heeft toegezegd dat gemeenten jaarlijks weer extra geld krijgen voor de CAO SW. Dit is goed nieuws voor alle medewerkers van de sociale werkplaatsen, zij krijgen een structurele loonsverhoging. Ook wordt in de cao de zorgplicht opgenomen en begeleid werken beter beschermd.

PROFICIAT aan alle SW werknemers en met name al diegenen die hier actie voor hebben gevoerd.