SP Den Bosch: actie voeren helpt!

10 november 2015

SP Den Bosch: actie voeren helpt!

Foto: SP Den Bosch / denbosch.sp.nl

Eindelijk komt er een extra uitgiftepunt bij van de Voedselbank in Den Bosch. Eindelijk, omdat het wat de SP  betreft onnodig lang heeft geduurd.

Dankzij de inspanningen van een van de cliënten, Hanneke Buenen, is het eindelijk gelukt dat er een extra uitgiftepunt voor de voedselbank komt. Fantastisch Hanneke, heb je toch maar voor elkaar gekregen. Bij het sociaal/cultureel centrum De Biechten/Hintham wordt op 19 november eindelijk een extra uitgiftepunt geopend. Sociaal cultureel centrum de Biechten en Frans Koeman, voorzitter van de Voedselbank, bedankt voor jullie medewerking.

Maar wij zijn er nog niet, Er is nu een uitgiftepunt in West en in Oost, nu nog Zuid, Noord en centrum.

De SP heeft diverse malen binnen de Gemeenteraad hiervoor aandacht gevraagd en eventuele oplossingen aangedragen.Zoals het thuis bezorgen van de pakketten voor mensen die het niet zelf kunnen ophalen of om die mensen op te halen en naar de voedselbank te brengen.

Helaas wil deze raad niet meewerken men blijft erbij dat de Voedselbank een zelfstandige onderneming is en dit zelf moet oplossen. Wij vinden dat als de Gemeente met geld en/of locatie over de brug komt, de voedselbank hier dan wel aan kan meewerken.

Op dit moment is er bij de Voedselbank niet voldoende geld en zijn er ook niet voldoende vrijwilligers om extra uitgiftepunten te realiseren. De vrijwilligers van de Voedselbank doen fantastisch werk maar kunnen niet meer werk erbij nemen. Wij als SP zullen samen optrekken met Hanneke Buenen om dit te bewerkstelligen.