Januari 2015

Januari 2015

Foto: SP Den Bosch / denbosch.sp.nl

Installatie nieuwe fractie gemeenteraad

Op dinsdag 6 januari werden onze nieuwe drie gemeenteraadsleden, Cecile Visscher, Bram van Boven en Ans Lokhoff en onze twee commissieleden niet-raadsleden, Mervin Pinas en Will Vugs benoemd.

Voor de gemeenteraadsleden ging dit gepaard met een aflegging van de verklaring en een toespraakspeech door de burgemeester.  Hierna ontving iedere nieuw benoemd lid een fleurige bos bloemen van de gemeente en kon de benoeming gevierd worden met een hapje en drankje in het bestuurscentrum. Van het bestuur van de SP Den Bosch ontvingen alle raadleden natuurlijk ook een mooie bos bloemen.

Voor Cecile was deze benoeming wel bijzonder, omdat zij na de geboorte van haar dochtertje Noortje eigenlijk nog in het kraambed zat. Door voorrang te vragen bij het tijdstip van benoeming en extra ingezet vervoer, kon ze binnen een uur weer terug thuis zijn om voor de kleine te zorgen. Ze zag af van van speech en viering.

Nieuwjaarsreceptie
Onder het genot van een hapje en drankje, verzorgd door Johan Hamers en Qu de Veer, konden alle leden elkaar een goed 2015 toewensen. Het was een gezellige bijeenkomst, waar ook enkele nieuwe leden bij aanwezig waren. Door onze voorzitter Patty Hamerslag werd in een korte toespraak ingegaan op de zaken die zich komend jaar gaan aandienen, waarbij de verkiezingen voor Provinciale Staten en indirect dus ook voor de Eerste Kamer van groot belang zijn. Daarnaast komen er ook enkele landelijke acties, onder andere Er is genoeg voor iedereen, en uiteraard lokale acties. Deze zullen nog via de website en deze Ter Plekke met u gedeeld worden. De inzet van al onze leden om het een en ander te laten slagen is hierbij van groot belang.

De SP Den Bosch wenst u een SPrankelend 2015!