Raadpraat

26 april 2012

Raadpraat

door Odette Knappers:

Over scheefwonen en de theaterlocatie

Cecile: “Patty Hamerslag heeft afgelopen maand goede vragen gesteld over de consequenties van het scheefwonen. Wat hoe zit het bijvoorbeeld met ZZP’ers, of met mensen zonder vaste baan? De vragen legden de vinger op de zere plek en daardoor worden in Den Bosch deze maatregelen niet doorgevoerd. Een echte overwinning dus.” De Hoge Raad had al besloten dat de Belastingdienst geen privégevens mocht verstrekken.
Cecile: “De theaterlocatie blijft een heikel punt. Het kost minimaal 60 miljoen euro, maar daar komen mogelijk nog tientallen miljoenen bij.

En dan maakt de gemeente geen 125 duizend euro vrij om Theaterfestival Boulevard uit de nood te helpen. Het is een eenmalige financiering, ter grootte van een fractie van het bedrag dat wordt uitgetrokken voor het theater. Dat kun je gewoon niet maken om dat niet te doen!” Het theaterfestival komt 350 duizend euro te kort, maar een groot deel hebben ze zelf al weten op te vullen. De motie samen met GroenLinks, D66, Partij van de Arbeid en de Bossche Groenen hierover is helaas afgewezen.
Cecile: “Voor de Raad speelt de val van het kabinet niet zo een hele grote rol. Het lastigste is dat we met het oog op de plannen van het kabinet al een aantal dingen voorzichtig aan het voorbereiden waren, en dat is nu allemaal onzeker. We gaan er vanuit dat heel veel slechte dingen die er vanuit Den Haag aan zaten te komen nu niet meer doorgaan.”