discussieavond Randweg vlijmen

12 maart 2012

discussieavond Randweg vlijmen

De SP organiseert op donderdag 15 maart a.s. een discussieavond over de geplande randweg in Vlijmen.

WAT:
Discussieavond over de Randweg Vlijmen, onder leidingvan oud-Tweede Kamerlid Hans van Leeuwen.
WIE:
Voor buurtbewoners, belanghebbenden en andere geïnteresseerden.
WANNEER:
Donderdag 15 maart, om 20:00 uur.
WAAR:
Feestzaal de Apollo
Jonkheer de la Courtstr 34
5251 JE Vlijmen
Vanaf 19:30 staat de koffie klaar.

Probleemstelling:
Op 16 december heeft de Heusdense gemeenteraad het tracébesluit voor de Randweg Vlijmen aangenomen. Volgens de SP is dit besluit te vroeg genomen. De gemeenteraad maakt volgens ons hier een aantal fouten. Ten eerste is de besluitvorming te snel gegaan, omdat de gemeenteraad op korte termijn een autoluw centrum wil hebben. De woonwijken moeten deze auto’s opvangen. Er zijn verschillende alternatieven aangedragen, maar deze zijn helaas niet goed bekeken en weggestreept zonder dat daar reden toe was. Ten tweede is het niet duidelijk wat de nieuwe weg gaat kosten en hoe deze betaald gaat worden. Wel is bekend dat er een aantal miljoen euro extra nodig zal zijn. Ten derde zal de nieuwe, vervuilende randweg ontzettend veel schade toebrengen aan de mooie, rustige natuur in het gebied tussen Vlijmen en het Engelermeer.

Wat willen we bereiken:
Deze avond staat in het teken van samenwerking. Er zal de mogelijkheid geboden worden aan een aantal bezwaarmakers om alternatieven te laten zien.
Wij nodigen buurtbewoners, belanghebbenden en andere geïnteresseerden uit om op deze avond aanwezig te zijn en een bijdrage te leveren aan de discussie.
We hebben allemaal één gezamelijk belang: een oplossing (voor de randweg).

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met Patty Hamerslag:
Telefoonnummer: 06 - 49315318
Email: phamerslag@tomaatnet.nl