Emile Roemer in Den Bosch

24 februari 2011

Emile Roemer in Den Bosch

Op zaterdag 26 februari 2011 bezoekt Emile Roemer de bewoners van Mariaoord ( Rosmalen)

Op zaterdag 26 februari 2011 om 14.00 uur brengt Emile Roemer een bezoek aan de bewoners van Mariaoord.

De bewoners van Mariaoord (Rosmalen) en de SP voeren al jaren actie voor een bushalte op- of vlak voor het terrein van Mariaoord.

De dichtstbijzijnde bushalte ligt op 800 (!) meter van het terrein van Mariaoord en aan de andere kant van de A59 in “the middle of nowhere”.
Voor de meeste van de bewoners (ook voor het personeel, bezoek en vrijwilligers van Mariaoord) is dit letterlijk en figuurlijk “een brug te ver”. Ook Cello, een instelling voor mensen met een verstandelijke beperking, verderop gevestigd in de straat, kampt met hetzelfde probleem. Uiteraard geldt dit ook voor het personeel en bezoekers van het hospice.

Met het oog op de komende verkiezingen van 2 maart 2011 toert Emile Roemer op zaterdag 26 februari 2011 door Brabant en bezoekt dan verschillende Brabantse steden. Om 14.00 uur is de landelijke SP lijsttrekker in Rosmalen om de bewoners een hart onder de riem te steken in de strijd om “hun” bushalte.