Stille tocht den bosch

25 oktober 2010

Stille tocht den bosch

Doe mee met de stille tocht voor het behoud van een sociaal Den Bosch

Zowel het rijk als de gemeente gaan bezuinigen en het ziet er naar uit dat vooral de sociale instellingen en organisaties het zullen moeten bezuren. Armoedebeleid, zorg, de sociale werkvoorzieningen, etc., het dreigt overal fors minder te worden, ook in Den Bosch. Het motto lijkt te zijn: “zorg voor hen die al heel gemakkelijk voor zichzelf kunnen zorgen” en daardoor dreigen grote groepen mensen tussen de wal en het schip te raken.
Op zaterdag 6 november organiseren wij een stille tocht voor het behoud van het sociale karakter van Den Bosch met als centraal thema “kort niet op sociaal, stel de mens centraal”. Vanaf 14.00 uur zullen we in een stille tocht van het Stationsplein naar de Parade lopen alwaar wij op ludieke wijze aandacht willen vragen voor het behoud van de solidariteit met die mensen die het wat minder gemakkelijk hebben en die soms een handreiking nodig hebben.
Hoewel de SP de tocht organiseert is het uitdrukkelijk de bedoeling om met instellingen en organisaties onder hun eigen naam mee te lopen. Wij zullen wel zorgen voor publiciteit, borden, vergunningen en natuurlijk een hapje en een drankje voor de mensen die aan de tocht deelnemen. . Verschillende instellingen en organisaties hebben al toegezegd deel te zullen nemen aan deze tocht. Samen staan we sterker dan alleen!
Daarom vragen wij u om deze tocht bij uw organisatie en achterban onder de aandacht te brengen en natuurlijk om zelf ook deel te nemen. Als u wilt kunnen wij ook een bord maken met de naam van uw instelling of organisatie erop (zonder SP logo natuurlijk). Ook hebben wij posters met: “Kort niet op sociaal, Stel de mens Centraal” beschikbaar.
Wat u en anderen doen voor mensen is te belangrijk om weg te bezuinigen en gezamenlijk kunnen wij hier aandacht voor vragen.

Voor meer informatie, aanmelding, suggesties en vragen kunt u contact opnemen met Cecile Visscher 06-46335965 of cecile@tomaatnet.nl