Regioconferentie Eindhoven 3 april.

4 april 2010

Regioconferentie Eindhoven 3 april.

De opening werd verricht door onze fractievoorzitter van de Tweede Kamer en beoogd lijsttrekker voor de SP Emile Roemer.

Hij bezocht deze dag twee van de zes regioconferenties in het land.

De 6 regioconferenties die ter voorbereiding van het congres op 9 juni plaatsvonden, sonden allen in het teken van het concept verkiezingsprogramma en de concept kandidatenlijst. Op 3 april jl. was Eindhoven de gastheer voor een van deze regioconferentie.
Beide onderwerpen werden uitvoerig besproken en de 10 man sterke afvaardiging van onze afdeling droeg daaraan zijn steentje bij.

De regioconferentie droeg voldoende stof aan voor de programmacommissie, die deze wijzigingen en aanvullingen in enkele dagen gaat verwerken. Want op 6 april dient e.e.a. al te raadplegen te zijn via de landelijke website, Daarna hebben afdelingen tot 10 april de tijd voor het indienen van eventuele amendementen. Naar het congres in Amsterdam vertrekken op 24 april a.s. zo’n 15 tal Bossche SP leden, waar tussen 11.00 en 16.00 het XVII congres van de SP gaat plaatsvinden in de Westergasfrabriek (waarschijnlijk!).