Brede steun voor actie!!

14 april 2010

Brede steun voor actie!!

Op woensdag 14 april gingen we met een groepje van 5 mensen in Den Bosch voor het eerst op pad om huis-aan-huis handtekeningen op te halen voor het behoud van de goedkope buskaartjes.

Hoe zou het gaan? Zouden we veel uit moeten leggen? Zullen de mensen wel willen tekenen?
Na bij een paar deuren te hebben aangebeld, werden deze vragen snel beantwoord. “Oh, wat leuk, mijn ouders zijn boven de 65 en maken daar heel veel gebruik van”, en “Geweldig dat jullie dit doen, ik maak er zelf ook regelmatig gebruik van”, waren een paar van de reacties. Maar zeker ook mensen die er dan wel zelf geen gebruik van maakten, kenden het en vonden het doodzonde als het weer zou worden afgeschaft. Vaak werden partners en kinderen erbij geroepen om ook mee te tekenen en het aantal mensen dat over de hele avond niet wilden tekenen, was op de vingers van 1 hand te tellen.
Helaas moesten we na een goed uur al stoppen met handtekeningen ophalen….. de handtekeningenlijsten waren op!!
Onze les, het goedkope buskaartje wordt heel breed gesteund door de mensen, en……. Volgende keer nemen we veel meer handtekeningenlijsten mee!!!!