Poolse werknemers bij de Weenergroep?

28 juni 2008

Poolse werknemers bij de Weenergroep?

SP-raadslid Ellen Pauel is verontwaardigd. 'Tot onze verbazing,' zegt ze, 'hebben we als SP vernomen dat er Poolse werknemers bij de
Weenergroep werkzaam zijn. Poolse werknemers.' Dat de Europese grenzen open zijn en dat mensen in andere landen van de Unie mogen werken, is een ding, vindt Ellen Pauel, maar bij de sociale werkvoorziening werken, dat is toch iets anders.

Pauel: 'Je kunt alleen maar in dienst treden bij de Weenergroep als je een indicatie hebt voor de sociale werkvoorziening.
Er staan 180 mensen op de wachtlijst en dan gaan ze Poolse werknemers aannemen. Dat is voor de SP echt onaanvaardbaar.' De Polen, stelt het SP-raadslid Pauel vast, voldoen helemaal niet aan de gestelde eisen. 'En er staan 180 SW-geïndiceerden op de lijst.' Het is voor Ellen Pauel een raadsel waarom de Polen schijnbaar met voorrang werk krijgen bij de Weenergroep. Ellen Pauel: 'We willen weten of dat het college zich er bewust van is dat er Polen bij de Weenergroep werken? Hoe kan zoiets?' wil ze weten. 'Het college moet maar snel een einde te maken aan deze ongewenste situatie.'