SP vraagt om extra openstelling milieustations in de avonduren.

7 maart 2008

SP vraagt om extra openstelling milieustations in de avonduren.

Tijdens de Commissie vergadering FES heeft SP gemeenteraadslid Will Vugs het college gevraagt een extra avond openstelling in te voeren bij de verschillende milieustations. Hieronder de schriftelijke reactie van het college.

De vigerende vergunningen laten een avondopenstelling niet toe. Op dit moment kennen de milieustations de volgende openingstijden.

Van maandag tot en met vrijdag van 08.30 uur tot 17.00 uur. Op zaterdagen is De Meerendonk open van 08.30 uur tot 16.00 uur en De Kruisstraat van 09.30 uur tot 16.00 uur. In totaal gemiddeld dus bijna 50 uren per week. Deze openstelling is in vergelijking met andere gemeenten zeer ruim.

Als in 2011 alle activiteiten van de Afvalstoffendienst op het bedrijfsterrein de Treurenburg zijn gehuisvest zullen wij de mogelijkheden van avondopenstelling serieus onderzoeken. Bij het aanvragen van de vergunning zal hier alvast rekening mee worden gehouden. Te zijner tijd zullen wij wat dit betreft een beslissing in nemen.