Manifestatie Noodrem in Utrecht

24 december 2005

Manifestatie Noodrem in Utrecht

Op zaterdag 10 december j.l. zijn we met enkele leden van SP Den Bosch in Utrecht naar de manifestatie van de landelijke SP actie Noodrem geweest.

Jan Marijnissen

Niet alleen Jan Marijnissen, maar ook Agnes Kant hield een vlammend betoog tegen die onzalige nieuwe regeling van het nieuwe zorgstelsel.
De gespreksleider van de dag was Sjaak Bral uit Den Haag, ons allen welbekend via het consumentenprogramma " Ook dat nog". Onder zijn beheer was er dan een pittige discussie van een forum van vertegenwoordigers uit drie beroepsgroepen van de gezondheidszorg namelijk een huisarts, kinderarts en fysiotherapeut, die ook de nodige vraagtekens zetten bij de nieuwe regelingen. Daarna gaf een gezondheidsjurist zijn lezing. Tot slot een gaf de directeur van zorgverzekeraar DSW zijn mening over het komende nieuwe stelsel, die het duidelijk oneens was met de plannen van Hoogervorst. Toen was het eindelijk de beurt aan het publiek in de zaal om mee te discussiëren.

Bob Fosko

De muzikale omlijsting werd verzorgd door de band van Bob Fosko, die al bij vele SP bijeenkomsten de sfeer mocht verhogen. De opkomst van belangstellenden was behoorlijk groot en er hing toch nog een gezellige sfeer ondanks de ernst van het onderwerp. Agnes Kant benadrukte aan het slot van deze bijeenkomst, dat de actie NOODREM in januari gewoon doorgaat.

Dirk Schuit
Foto's: Stephan Savelberg