Kabinet kap ermee!!

24 september 2005

Kabinet kap ermee!!

Zaterdag 24 september verzamelden wij ons met ongeveer 5500 actievoerders uit het hele land op Het Plein (achter het Binnenhof) in Den Haag. Dit om ons ongenoegen te uiten over het rechtse beleid van dit kabinet. Het Binnenhof wilden wij met zijn allen gaan omsingelen. Ook zouden er diverse toespraken gehouden worden.

De sprekers waren o.a Jan Marijnissen, René Danen [Keer Het Tij], Mohammed Rabbea [comité Genoeg is genoeg], KeesVendrik [Groenlinks], Diederick Samson [PvdA] en Niek Stam [vakbondscomité De Maat Is Vol].

keer het tij - omsingeling kabinet

De rode draad bij de toespraken was de boosheid over het sociaal-economische beleid en het uitzet beleid van dit rechtse kabinet. Er was een duidelijke boodschap, namelijk nieuwe verkiezingen zo vlug mogelijk als het kan. Nederland is toe aan een links alternatief i.p.v de vrije markt fundamentalisten, die nu het beleid bepalen.

keer het tij - omsingeling kabinet

De omsingeling was geslaagd: want rondom de hofvijver keerden wij letterlijk met zijn allen het kabinet de rug toe. Na afloop was het tijd voor ontspanning en trad er onder andere de muziekgroep Def Rhymz op.

Hoewel de opkomst niet zo groot was had men een duidelijke boodschap. Maar wil men dit kabinet weg krijgen dan zijn zwaardere middelen nodig zoals een algemene landelijke staking. Helaas waren de vakbonden de grote afwezigen.

keer het tij - banner red de solidariteit

Cor de Peffer. (SP Den Bosch)