Vrijwilligers komen aan het woord

Unanieme steun heeft het initiatief van de  SP gekregen. Het initiatief om een hoorzitting te organiseren met vrijwilligers. Dit betekent dat ook andere partijen zich zullen aansluiten bij de organisatie om vrijwilligers aan het woord te laten. De gemeente doet vaak een beroep op vrijwilligers, met name in de financiële dienstverlening. Helaas weten we te weinig over hoe zij dat ervaren.

Ans Lokhoff, raadslid voor de SP in Den Bosch is blij dat er unanieme steun is voor haar plan: 'Wij vinden dat er te veel over de mensen wordt gepraat en te weinig met de mensen die deze problemen hebben. Wij begrijpen dat ze zich schamen en niet voor zichzelf durven op te komen bij de gemeente. Waar veel mensen tegen aan lopen is dat er verschillende loketten zijn. Daarom willen we zo graag met de vrijwilligers in gesprek. Ik ben heel blij dat iedereen inziet dat dit nodig is.'

De SP wil graag met de vrijwilligers in contact komen, ook organisaties die met deze vrijwilligers werken zijn van harte uitgenodigd.

'We kijken uit naar de reacties en naar de ervaringen die de vrijwilligers met ons willen delen,' besluit Lokhoff.

Bent u vrijwilliger of werkzaam voor een organisatie die hier veel mee te maken heeft?

Laat het ons weten via:

Ans Lokhoff: a.lokhoff@s-hertogenbosch.nl

Links naar de media:

Artikel op Bd.nl

Artikel op dtvdenbosch.nl

U kunt zich ook aanmelden via onderstaand formulier.

(If you're a human, don't change the following field)
Your first name.
(If you're a human, don't change the following field)
Your first name.