SP Den Bosch organiseert bus naar Prinsjesdagprotest in Den Haag

13 september 2023

SP Den Bosch organiseert bus naar Prinsjesdagprotest in Den Haag

Foto: SP Den Bosch

De SP in Den Bosch gaat met bewoners uit de Hambaken op 17 september, de zondag voor Prinsjesdag, naar het PrinsjesdagProtest in Den Haag. De partij heeft de afgelopen maanden met duizenden mensen gesproken over de gestegen prijzen voor de zorg, de huren, de energie, en het openbaar vervoer. Het doel van het protest is om de kosten omlaag te krijgen en geplande bezuinigingen op de zorg van tafel te krijgen.  De SP zet vanuit het hele land gratis bussen in. Aanmelden kan via www.prinsjesdagprotest.nl.

Voorzitter van de SP in Den Bosch, Sander van Hasselt: “De kosten  zijn explosief gestegen.  Tegelijkertijd maken grote bedrijven recordwinsten en bereidt de politiek in Den Haag ons voor op nieuwe bezuinigingen. Het wordt tijd dat we stoppen met afbraak- en bezuinigingspolitiek. We moeten het land nu samen gaan opbouwen. Daarom vinden wij het logisch dat grote bedrijven mee gaan betalen en hun grote winsten in gaan zetten voor lagere kosten voor iedereen.”

Het protest staat in het teken van Prinsjesdag en de eerder aangekondigde bezuinigen op onder andere de zorg. Van Hasselt: “Het water staat mensen aan de lippen. Waar mensen zich eerst veel zorgen maakten over de energieprijzen, zijn het nu de boodschappen. Daarom moeten de kosten dit jaar nog flink omlaag. Daar kunnen we op Prinsjesdag voor zorgen. Maar ook de verkiezingen in november zijn belangrijk. Mensen kunnen dan kiezen voor een partij die echt opkomt voor lagere kosten en een stijging van inkomens. Ons land is kapot gemaakt, daarom is het nu tijd voor een betrouwbare overheid en om ons land weer op te bouwen.”

De bus vertrek zondag 17 september om 11.00u bij Winkelcentrum Het Wielsem. Als je je opgeeft via denbosch@sp.nl kun je gratis meereizen.

De SP zet voor alle geïnteresseerden vanuit het hele land gratis bussen in. Aanmelden kan via prinsjesdagprotest.nl/bussen