Veel steunbetuigingen opgehaald voor ‘Red het Citadelhofje’

19 juni 2023

Veel steunbetuigingen opgehaald voor ‘Red het Citadelhofje’

Foto: SP Den Bosch

Zaterdag 17 juni stonden bewoners van het Citadelhofje in de binnenstad van Den Bosch om steunbetuigingen op te halen om ‘hun’ Citadelhofje te redden. De Bossche SP steunt de bewoners en hielp mee. Het hofje dreigt te moeten worden gesloopt voor de nieuwbouw van het Design Museum. Veel mensen hebben al getekend, maar de bewoners en de SP willen nog meer steunbetuigingen.

Bewoner Cor deelt flyers uit en gaat met de voorbijgangers in gesprek over zijn hofje, zijn thuis: ‘Veel mensen kennen het hofje en hebben van deze onnozele plannen gehoord. De mensen die nog niet online getekend hebben, tekenen nu alsnog. Dat is heel mooi!’

De afdelingsvoorzitter van de plaatselijke SP, Sander van Hasselt, vult aan: ‘Het gaat bijna vanzelf, dit toont maar weer aan hoezeer het leeft. Mensen nemen zelfs flyers mee om op eigen initiatief te verspreiden in hun straat. Dat is echt tof! Zo blijft de steun groeien en kunnen we echt een vuist maken tegen deze plannen, die D66, VVD, CDA, PvdA, GroenLinks en Rosmalens Belang hebben.’

Niet alleen Bosschenaren tekenen voor behoud van het hofje. Ook toeristen of bezoekers uit de omgeving tekenen graag na het zien van foto’s van het hofje.

Zo tekende ook Hanneke uit Schijndel: ‘Ik had het gelezen in het Brabants Dagblad. Het is toch belachelijk dat deze bewoners hun huis uit moeten omdat er een nieuw museum gebouwd moet worden, van 42 miljoen Euro?!’

De komende weken op zaterdag staan de bewoners weer in het centrum, op het ‘Kerkpleintje’ bij de Grote Kerk.

Teken ook voor behoud van het Citadelhofje, ga naar sp.nl/redhetcitadelhofje

Dit moet behouden worden dit hoort bij den bosch