SP Den Bosch in actie om geld terug te halen

15 juni 2023

SP Den Bosch in actie om geld terug te halen

Foto: SP Den Bosch

De prijzen van boodschappen rijzen de pan uit. Steeds meer basisproducten worden moeilijker te betalen. Tegelijkertijd draaien grote supermarktketens als Albert Heijn en Jumbo enorme winsten. Tijd om het geld terug te halen dus! De SP in Den Bosch komt in actie, net als vele andere afdelingen in het land.

‘Het is toch niet meer normaal?’, ‘vroeger was ik ongeveer de helft kwijt’, ‘het lijkt wel of de prijzen dagelijks stijgen’, zijn veel gehoorde reacties als de SP bij de supermarkt in de Rompert staat.

De SP is een campagne gestart om ‘het geld terug te halen’. Actief SP lid Jente: ‘Naast de torenhoge rekeningen voor de energie, worden nu ook de boodschappen onbetaalbaar. We merken dat steeds meer mensen in de knel komen. Supermarkten zeggen dat alles duurder wordt, maar het gekke is dat hun winsten ook torenhoog zijn. Dat klopt niet, daarom willen we hun winst, ons geld, terughalen.’

Het is bedoeling dat zo veel mogelijk mensen hun steun betuigen om hun geld terug te halen. Net voor Prinsjesdag heeft de SP een protest gepland in Den Haag. ‘De exacte locatie wordt nog bekend, maar het is goed als zo veel mogelijk mensen naar  Den Haag komen en van zich laten horen. Vanuit het hele land zetten we bussen in. Uiteraard vertrekken er ook bussen vanuit Den Bosch,’ vertelt Jente.

De komende weken is de SP druk met deze campagne, om zoveel mogelijk steunbetuigingen op te halen.

Teken ook om de woekerwinsten te stoppen en voor goedkopere boodschappen, ga naar:

Sp.nl/terughaalactie

Foto: SP Den Bosch