SP stelt vragen over kinderen in armoede

30 juni 2013

SP stelt vragen over kinderen in armoede

De fractie heeft vragen gesteld over kinderen in armoede in Den Bosch

Onlangs heeft de Kinderombudsman, samen met het Verwey-Jonker instituut, een onderzoek gedaan naar kinderen in armoede. Inmiddels groeit één op de negen kinderen in Nederland al op in armoede! ( twee jaar geleden was dat nog één op de tien).

Volgens de Kinderombudsman schiet het beleid van gemeenten tekort. In het rapport worden adviezen gegeven aan gemeenten om armoede onder kinderen te bestrijden.Het rapport is te vinden op : http://www.dekinderombudsman.nl/ul/cms/fck-uploaded/KOM0042013KindereninArmoede.pdf

De SP heeft in dit verband de volgende vragen:

1. Heeft het College reden om aan te nemen dat de gemeente ’s-Hertogenbosch een uitzondering vormt op de conclusie van de Ombudsman?2Zo ja, waarop is dit gebaseerd? 3. Is het College in het ontkennende geval bereid speciaal beleid te ontwikkelen om armoede onder kinderen te bestrijden en dit mee te nemen in de uitwerking van het (vernieuwde) armoedebeleid in oktober a.s.? 4. Zo nee, waarom niet?