Actie tegen bezuinigingen in de zorg

24 maart 2013

Actie tegen bezuinigingen in de zorg

De Bossche SP heeft zaterdag 23 maart in de binnenstad handtekeningen opgehaald tegen de bezuinigingsplannen in de zorg.

actie zorg 1

De plannen van het kabinet zijn desastreus voor de zorg. Voor de mensen die afhankelijk zijn van de zorg en de mensen die werken in de zorg. Evert Springintveld van de SP Den Bosch vertelt: ‘De bezuinigingen die ons staan te wachten zijn ronduit asociaal. De gevolgen zullen niet onopgemerkt blijven. De bezuinigingsdrift van de VVD en PvdA zullen er voor zorgen dat veel mensen die in de zorg werken ontslagen zullen worden. Dit betekent dus ook dat de kwaliteit achteruit holt.’
De voorbijgangers weten goed wat de plannen zijn. Een zorgmedewerkster zegt:’ de bezuinigingen hangen als een donkere wolk boven ons, ik moet echt vrezen voor mijn baan.’
actie zorg 2
Veelgehoorde reacties op straat zijn dan ook begrijpelijk; belachelijk, de zorg wordt alleen maar duurder en de kwaliteit slechter, goede zorg wordt voor de rijken.
Evert Sptingintveld besluit: ‘we zijn blij dat zoveel mensen ondanks de kou toch even de moeite nemen om een handtekening te zetten en zich laten informeren over de plannen van VVD en PvdA. Het is erg koud nu, maar gelukkig beseffen veel mensen dat de plannen nog veel killer zijn.’
Kom ook naar de landelijke actiedag op 6 april a.s. Voor meer informatie bezoek de website: www.strijdvoorthuiszorg.nl.