Van de voorzitter.

10 oktober 2012

Van de voorzitter.

Door omstandigheden, druk, druk, druk bij de editor van Ter Plekke zit er geen inlegvel bij de Tribune.
Onderstaand treft u de bijdrage van de voorzitter uit de copy aan:

Tjonge, tjonge, tjonge, wat is er toch hard gewerkt tijdens de verkiezingscampagne. We hebben 10.000 folders verspreid, 6000 sponsen uitgereikt inclusief een NU SP kaartje, 4000 laatste dagkaarten uitgedeeld. Vele dozen lolly’s weggegeven. Diverse malen in de stad gestaan, in Vlijmen en Drunen gestaan, vier keer bij het station gestaan, bij de Weenergroep geflyerd, aanwezig geweest bij debatten, Rood heeft de ijskar naar Den Bosch gehaald. Alle verkiezingsborden zijn meerdere keren beplakt. En ook nog in verschillende wijken een verkiezingsfolder verspreid. En dan weet ik zeker dat ik dingen hier niet heb opgeschreven. Dit alles kan alleen maar dankzij de inzet van heel veel mensen. Het was heel fijn werken met al deze voor de SP zaak gemotiveerde mensen.

We hebben vele nieuwe gezichten mogen verwelkomen in deze campagne en ik hoop dat deze mensen de smaak te pakken hebben gekregen en zich op meer SP bijeenkomsten gaan laten zien. ZE ZIJN VAN HARTE WELKOM.

Dat het resultaat van de verkiezingen teleurstelt, mag best gezegd worden. Maar tegen het media geweld en het strategisch willen stemmen is bijna geen campagne te voeren. In het licht van het verlies van PVV, CDA, en GroenLinks, is het behouden van onze 15 zetels dan ook nog niet zo slecht. In Den Bosch hebben we meer stemmen gekregen als in 2010. Ook de landelijke trend is duidelijk waarneembaar in ’s-Hertogenbosch. De VVD is in ’s-Hertogenbosch met 26,5% de grootste partij, direct gevolgd door de PvdA met 24,2%. De SP groeit licht met 0,3% tot 12,9%. D66 groeit redelijk sterk tot 10,1%. In vergelijking met de vorige Tweede Kamer verkiezingen in 2010, is de PVV fors kleiner geworden. GroenLinks heeft met 3,0% van de stemmen fors moeten inleveren. Het CDA is met 5,8% nu een van de kleinere partijen in ’s-Hertogenbosch.

Al met al moeten we er maar tevreden mee zijn en ons gaan richten op de Gemeenteraadsverkiezingen in 2014. Om dit te gaan doen houden we allereerst een algemene ledenvergadering op 10 oktober a.s. in ons eigen SP-kantoor in het oude GZG gebouw ingang nieuwstraat, We beginnen om 19.30 uur. Een aparte uitnodiging heeft u bij de Ter Plekke aangetroffen.
We gaan enkele nieuwe bestuursleden kiezen doordat in de loop der tijd enige mensen om diverse redenen het bestuur hebben verlaten. Zo hebben we een nieuwe organisatiesecretaris nodig. Vanuit het bestuur wordt Bram van Boven hiervoor naar voren geschoven. Bram is afkomstig van onze Rood afdeling. Hij is onlangs 28 geworden en al 12 jaar lid van de SP. Ook willen we de algemene bestuurleden, de penningmeester en mij als voorzitter laten herverkiezen zodat iedereen weer als gekozene zijn werk kan doen. Natuurlijk zullen we de leden laten weten dat tegenkanidaten ingediend kunnen en mogen worden.

Will Vugs, voorzitter,

10 oktober aanstaande om 19.30 uur algemene ledenvergadering in het SP kantoor in het oude GZG gebouw ingang Nieuwstraat.