Rubriek Raadpraat

10 oktober 2012

Rubriek Raadpraat

Door omstandigheden, druk, druk, druk bij de editor van Ter Plekke zit er geen inlegvel bij de Tribune.
Onderstaand treft u de Raadpraat uit de copy aan:

Afgelopen maand was het theater nog steeds hét issue in de raad. Vanwege haar dossierkennis over dit onderwerp deze maand een interview met Ellen Pauel, raadslid voor de SP in Den Bosch.

Het huidige plan voor het theater is het huidige slopen en op dezelfde locatie een nieuw theater bouwen. Ellen: “Daar schiet je niets mee op, de grond wordt er niet groter van. En we mogen niet de hoogte in vanwege het bestemmingsplan. Ook daarom zijn wij nog steeds voor renoveren.”
“In de nieuwbouw komt maar één grote zaal, met 1.000 stoelen. De coalitie gaat voorbij aan de wens van de raad voor een grote én een middelgrote zaal. Het is nog niet duidelijk of het theater films blijft draaien als ze alleen maar een grote zaal hebben, die zaal is echt gericht op de grote musicals.”
“Het is gewoon een heel onhandig compromis. Er is nog geen oplossing voor het theater in de tijd van sloop en nieuwbouw: wat doen we als dat net in het Jeroen Boschjaar valt? En we zijn in de running voor Culturele hoofdstad, dat wordt zonder theater ook erg lastig.”
“Daarnaast zijn er ook al enorme kosten gemaakt voor het onderzoek terwijl we nog helemaal niets hebben. Het is echt een puur politiek spel, er wordt helemaal niet gekeken naar het belang van de Bosschenaar hierin. Ik denk dat het op deze manier op niets uit gaat lopen.”