Programma SP Den Bosch 2018-2022

Programma SP Den Bosch 2018-2022

Foto: Richard van Dok / SP

Inleiding verkiezingsprogramma SP Den Bosch 2018-2022

Kies voor een sociaal Den Bosch!

Op woensdag 21 maart 2018 zijn weer de gemeenteraadsverkiezingen, een mooi moment om je stem te laten horen. Die dag is het aan jou om te kiezen!

De dag dat we het roer in onze gemeente om kunnen gooien. Geen miljoenen meer naar prestige, maar de mensen centraal. Zo zijn er miljoenen besteed aan de herbouw van wat er ooit gestaan heeft, de aanschaf van een peperduur historisch pand en de bouw van het St. Jansmuseum. En wat te denken van de tientallen miljoenen die gaan worden uitgegeven aan een nieuw theater?

Natuurlijk, ook wij vinden dat je zuinig om moet gaan met je historie, maar Den Bosch is geen museum en in de stad wonen mensen van vlees en bloed. Meer van die Bosschenaren kunnen laten genieten van kunst en cultuur zouden wij meer prioriteit geven dan een nieuwe cultuurtempel van tientallen miljoenen, want gelooft maar, de toegangskaartjes voor het nieuwe theater zullen straks zeker niet gratis zijn!

Het wordt hoog tijd dat we ons in gaan zetten voor een andere koers. Weg met de hobby’s van de bobo’s in het stadhuis, de gemeente moet er zijn voor de inwoners!

We moeten de aanval openen op de wachttijd van 7 jaar voor een sociale huurwoning, het is natuurlijk te gek voor woorden dat de bouw van betaalbare huurwoningen gigantisch achterblijft bij de behoefte aan dit soort woningen onder de mensen. Hoog tijd dat de overheid weer eens haar verantwoordelijkheid neemt en datgene gaat doen wat de markt niet doet of niet wil doen omdat er te weinig mee verdiend wordt. Daarom, de gemeente gaat weer zelf woningen bouwen, zoals we dat eerder in de vorige eeuw ook deden, gewoon met een eigen gemeentelijk woningbedrijf!

De 4000 kinderen en hun familie die in armoede leven moeten mee kunnen doen in onze gemeente, elk kind verdient een eerlijke kans op een goede toekomst en dat begint bij het uitbannen van armoede.