SP Den Bosch: Lilian Marijnissen in Knillispoort

19 februari 2017

SP Den Bosch: Lilian Marijnissen in Knillispoort

Foto: SP Den Bosch / denbosch.sp.nl

De verkiezingscampagne is op volle toeren en ook in Den Bosch zijn we goed op stoom. Zaterdag 11 februari kwam Lilian Marijnissen het Bosche campagneteam aanmoedigen.

Lilian had samen met Patty een radiointerview in Knillispoort waar beide dames een vurig betoon hielden over waar je “ de rekening”  neer moet leggen. Beide gaven aan dat er een eerlijker belastingsysteem voor grote bedrijven moet komen zodat, deze bedrijven geen belastingen meer kunnen ontwijken. Met het extra belastinggeld wil de SP ervoor zorgen dat alle uitkeringen en inkomens met 10% verhoogd worden.

Patty hielt een vurig betoog over het nationaal Zorgfonds waarmee de SP ervoor wil zorgen dat tandartskosten, fysiotherapie en GGZ-zorg weer terug in het basispakket, het eigen risico wordt afgeschaft en de boete op ziek zijn verdwijnt.

Na het interview is Lilian mee gegaan naar ons kantoor, waar we hebben genoten van een lekker warm kopje soep. Alvorens een paar diehard SP’ers de kou hebben getrotseerd om in ’t zand te gaan buurten en folderen. Deur aan deur is een mooie gelegenheid om een wijk te leren kennen. Zo hebben we een gesprek gehad met iemand die veel vrijwilligerswerk in de ouderenzorg deed en aangaf dat er door de bezuinigingen zelfs geen geld meer was voor een koekje bij de koffie en veel ouderen zelf niet meer kunnen deelnemen aan activiteiten. Het verhaal greep Patty zo aan dat ze heeft afgesproken binnenkort nogmaals op bezoek te gaan om eens nader kennis te maken met deze mensen.

Bekijk de uitzending via: http://www.orva.nl/index.php/video-s/2e-kamerverkiezingen-2017-sp