DE ZORG, TREK HET JE AAN!

26 augustus 2015

DE ZORG, TREK HET JE AAN!

Foto: SP Den Bosch / denbosch.sp.nl

Iedereen heeft het wel gemerkt, ouderen die zorg nodig hebben, jongeren die om hulp vragen, gehandicapten en mensen met psychische problemen worden totaal uitgekleed door dit kabinet.

In Den Bosch zijn de eerste bezuinigingen al voelbaar, ook in deze gemeente verliezen mensen hun recht op zorg en zijn er al vele mensen hun baan in de zorg kwijtgeraakt. Het gaat om mensen van vlees en bloed, ze worden behandeld door de regering alsof het hier om steen gaat. Om de Bosschenaren, Rosmalenaren mensen uit Vinkel, Nuland, Empel en Engelen op te roepen om op 12 september naar de grote “Red de Zorg demonstratie in Amsterdam te komen heeft de SP vanmorgen verschillende standbeelden in de stad aangekleed.

Foto: SP Den Bosch

De FNV en CNV zijn op 1 mei een volkspetitie gestart die in zes weken tijd door meer dan 700.000 mensen is ondertekend. De Staatssecretaris heeft toegezegd met de vakbonden in gesprek te gaan over de eisen uit de Volkspetitie. “Maar we stoppen pas als de zorg gered is. Daarom hebben zorgmedewerkers, politieke partijen en belangenverenigingen hun handen ineengeslagen om een halt toe te roepen aan de bezuinigingen in de zorg. Organisaties als Stichting Broodnodig, Landelijk Overleg Cliëntenraden, KBO Brabant en Omroep Max hebben al steun betuigd aan dit initiatief. De SP uit Den Bosch omarmd dit initiatief ook.

Foto: SP Den Bosch

Al eerder hebben we enkele honderden handtekeningen opgehaald voor de petitie maar dat is niet genoeg. Staatssecretaris van Rijn moet weten dat het ons menens is! Het uitkleden van deze kwetsbare mensen moet stoppen.

Foto: SP Den Bosch

De petitie is nog steeds te tekenen op www.fnvvoorzorg.nl, daar kun je je ook opgeven voor de demonstratie van 12 september, maar dat kan natuurlijk ook door een email te sturen naar denbosch@sp.nl.

Foto: SP Den Bosch / denbosch.sp.nl

Sinds 1 januari moeten ouderen en gehandicapten van het kabinet zo lang mogelijk thuis blijven wonen. Daarom worden er verzorgingshuizen gesloten. Tegelijkertijd bezuinigt het kabinet fors op de thuiszorg. Het kabinet wil dat familie en vrienden de zorg en het huishouden gaat overnemen, maar die zijn veelal al overbelast. Dat is vragen om ongelukken. Thuiszorg helpt juist om ouderen, gehandicapten en psychiatrische cliënten langer zelfstandig thuis kunnen blijven wonen, maar daar moet dan niet op bezuinigd worden.

Foto: SP Den Bosch / denbosch.sp.nl

Zorgmedewerker Maria, “Het is nu kantje boord voor de zorg. Veel mensen dreigen tussen wal en schip te raken, daarom hopen we nog veel meer handtekeningen te kunnen verzamelen en vooral een hele grote demonstratie neer te zetten op 12 september.” Wil je Maria en de vele andere thuiszorgmedewerkers niet in de kou laten staan, trek het je aan en kom ook naar de grote “Red de Zorg demonstratie”!

Foto: SP Den Bosch / denbosch.sp.nl

Kom in actie en wij zorgen voor gratis busvervoer!

Bij voldoende aanmeldingen zorgt SP Den Bosch samen met de FNV voor een gratis bus vervoer naar Amsterdam. De FNV is op 5 september om 15:00 uur bij het  “Burgemeester Loeffplein” in Den Bosch, daar kun je je ook persoonlijk aanmelden voor de demonstratie.

Voor meer informatie:

Patty Hamerslag (Voorzitster SP-Den Bosch)

Tel: 06-49315318

Mail: phamerslag@tomaatnet.nl / phamerslag@sp.nl