Voorstel SP Den Bosch: Jeroen Bosch Nacht in Den Bosch is nog onzeker

14 juli 2015

Voorstel SP Den Bosch: Jeroen Bosch Nacht in Den Bosch is nog onzeker

Foto: Brabants Dagblad / bd.nl

Tijdens de raadsvergadering van 14 juli 2015 heeft de SP Den Bosch een voorstel gedaan voor een Jeroen Bosch Nacht. Helaas is het onzeker of Den Bosch een Jeroen Bosch Nacht krijgt.

Meerdere fracties steunden dinsdagavond een voorstel van de SP om z'n Jeroen Bosch Nacht mogelijk te maken in 2016, maar burgemeester Ton Rombouts plaatste zijn kanttekeningen bij het idee.

SP Den Bosch ging voor een nachtopenstelling voor inwoners van de gemeente Den Bosch van het Noord-Brabants Museum, waar in 2016 van 12 februari tot 8 mei de internationale expositie met originele werken van Jeroen Bosch te zien is. Bosschenaren zouden volgens die motie in die Jeroen Bosch Nacht gratis of tegen een sterk gereduceerd tarief de expositie kunnen bezoeken. Ook zou die nacht een middeleeuwse markt plaats kunnen hebben volgens het voorstel. Rombouts wees erop dat volgens de huidige plannen al veel Bosschenaren de expositie gratis kunnen zien. En jongeren tot 18 jaar kunnen voor twee euro naar binnen.

Rombouts gaat in overleg met de stichting Jeroen Bosch 500 over een nachtfeest, 'al of niet in het museum'. "Maar ik wil geen verwachtingen wekken van nog meer gratis tickets voor Bosschenaren". SP Den Bosch heeft besloten om de motie nog niet in te dienen en af te wachten hoe het overleg met de stichting verloopt.