Huur te Duur haalt handtekeningen op in Den Bosch tegen de huurverhoging

13 mei 2015

Huur te Duur haalt handtekeningen op in Den Bosch tegen de huurverhoging

Foto: SP

De meeste huurders in Den Bosch hebben de afgelopen weken van hun woningcorporatie een brief op de mat gekregen met het bericht dat de huur van de woning omhoog zal gaan.

Voor de derde keer op rij betekent dat een forse maandelijkse verhoging die mogelijk wordt gemaakt door de ‘verhuurderheffing’ van deze regering van € 1.7 miljard, als een soort belasting op huurwoningen. De afgelopen twee jaar zijn de huren al bijna 10 % gestegen, honderden euro’s per huurder per jaar meer. De kosten van deze heffing worden door de meeste woningcorporaties aan de huurder in de huurverhogingen doorberekend. Daarmee dreigt het huren van een sociale huurwoning voor vele huurders onbetaalbaar te worden.

Woningcorporaties hoeven deze huurverhoging niet door te voeren. Met de meeropbrengst van de gestegen huren zijn veel corporaties zeker niet armlastig. Vandaar dat wij het initiatief hebben genomen om met zoveel mogelijk huurders bezwaar aan te tekenen tegen deze grote jaarlijkse huurverhogingen.

Actie voeren werkt!!!

In sommige gemeentes hebben zelfs directeuren van woningcorporaties aangegeven dat zij onze ‘Huur te Duur’ actie steunen. Reden is dat woningcorporaties van het kabinet een belasting moeten betalen, genaamd verhuurdersheffing, waardoor de corporatie indirect verplicht wordt om de huur te verhogen.

Niet eens met de hoge huren? DOE MEE en verzamel handtekeningen!

Bent je het niet eens met het besluit van het kabinet en uw woningcorporatie en wil je mee helpen met het verzamelen van handtekeningen?

Actie voeren kan heel makkelijk in 4 stappen:

1. Kies het juiste aankondigingsformulier tegen de huurverhoging en print deze uit (Zayaz, Brabant Wonen, De Kleine Meierij, MooilandMaasland, Woonzorg, Blanco formulier).
  2. Laat het formulier door je familieleden, buren, kennissen en/of vrienden tekenen.
  3. Mail naar mervinpinas@tomaatnet.nl of lvandijk@tomaatnet.nl en laat weten wanneer, hoeveel, welke straat of wijk je handtekeningen verzameld hebt.
  4. Voldoende handtekeningen verzameld? Mail uw adres naar mervinpinas@tomaatnet.nl of lvandijk@tomaatnet.nl en wij zorgen dat uw verzamelde handtekeningen persoonlijk wordt opgehaald.

Reacties

Ik huur van een particulier en heb rechtstreeks te maken met de beheersorganisatie P&M Vastgoed.
Ik betaal nu al jaren achter elkaar ieder jaar steeds 4% huurverhoging terwijl ik jaren geleden in de WIA terecht ben gekomen en mijn inkomen dus enorm gedaald is.
Ieder jaar wordt ik verder afgeknepen, maar ik kan wettelijk gezien geen poot vinden om op te staan als het gaat om bezwaar maken.
Ik weet niet meer hoe ik hiermee om moet gaan.