SP start campagne PS 2015: Reken af! en plak hem op!

1 maart 2015

SP start campagne PS 2015: Reken af! en plak hem op!

Foto: SP

Vandaag, 28 februari worden de stempassen voor de provinciale staten verstuurd in Den Bosch. De lijsttrekker Nico Heijmans heeft van middag om 15:00 uur het officiële startsein geven om in de Provincie de SP vlag nog meer dan de afgelopen 4 jaar te laten wapperen.

Een deze dagen valt de Stempas bij u in de brievenbus en om de mensen er aan te herinneren dat ze de stempas moeten bewaren gaan we tomaat-magneetjes verspreiden in verschillende wijken in Den Bosch. Met de tomaatmagneetjes kan de stempas op de koelkast geplakt worden om niet te vergeten  te gaan stemmen op 18 maart! Vanmiddag is de campagne afgeschoten en zijn we rennend de Gestelse buurt in gegaan om de eerste tomaat-magneten te verspreiden.

Foto: SP

Den Bosch is goed vertegenwoordigd op de kandidatenlijst van de SP met drie kandidaten, waaronder de lijsttrekker.

Lijsttrekker Nico Heijmans:Werkgelegenheid is voor ons het belangrijkste onderwerp voor de komende vier jaar. Er moet meer werk in Brabant komen voor lageropgeleiden.

Foto: SP

Patty Hamerslag, nr 17 op de lijst: Als ouderen of jongeren in Brabant verstoken raken van noodzakelijke zorg, dan moet de provincie ingrijpen.

Hans Wijnakker: In Brabant moeten we zorgen dat het platteland leefbaar blijft. Dus behoud van voorzieningen, maar ook een gezonde landbouw met minder vee in overbelaste gebieden, we willen geen herhaling van zoiets als de Q-koorts.

Foto: SP

Provinciale onderwerpen zijn belangrijk maar deze verkiezingen zullen ook een soort referendum zijn over het kabinet Rutte, vandaar dat de SP een oproep doet om af te rekenen met dit kabinet op 18 maart.