KOM NAAR HET GROTE VERANTWOORDINGSDEBAT THUISZORG

24 februari 2015

KOM NAAR HET GROTE VERANTWOORDINGSDEBAT THUISZORG

KOM NAAR HET GROTE VERANTWOORDINGSDEBAT OP DONDERDAG
26 FEBRUARI OM 16:00 UUR IN OSS (THEATER DE LIEVEKAMP, RAADHUISLAAN 14)!

Faillissement Pantein is slecht voor zorgmedewerkers
en cliënten

Beste zorgcollega!

Door het faillissement van Pantein krijgen veel huishoudelijk verzorgenden te maken met slechtere arbeidsvoorwaarden, zoals minder loon of reiskostenvergoeding. Met contracten voor bepaalde tijd mét proeftijd. Veel collega’s zitten nu nog steeds in onzekerheid!

Is er door het faillissement van Pantein ineens geen zorg meer nodig? Want kwetsbare cliënten krijgen nu minder of zelfs helemaal geen zorg meer! Dit mag en kan niet het resultaat zijn. Het is asociaal. Als we nu niets doen betalen de cliënten en jij de rekening.

Waarom doorgaan?

In de nieuwe WMO die per 1 januari 2015 van kracht is, staat dat iedere gemeente ‘de koppeltjes’ tussen hulp en cliënt zoveel mogelijk in stand moet houden. Dit betekent dat jij zoveel mogelijk voor jouw cliënten moet kunnen blijven zorgen.

Als jij hetzelfde werk doet dan kan het niet zo zijn dat je daarvoor ineens minder salaris ontvangt.
Kom naar het verantwoordingsdebat in Oss!

• De gemeenten en van Rijn zullen dit moeten oplossen! Wij roepen hen daarom op donderdag 26 februari ter verantwoording tijdens een debat met de gemeenten, zorginstellingen en landelijke politici. Met dit debat kunnen we met z’n allen de problemen blootleggen zodat niemand meer kan wegkijken voor wat er gebeurt.
  • Sta op voor goede zorg en kom ook! Neem uw arbeidsovereenkomst van Pantein-Vivent en uw nieuwe arbeidsovereenkomst mee, zodat alle verslechteringen van de arbeidsvoorwaarden in kaart gebracht kunnen worden. Ook de verhalen van cliënten die opeens minder of geen zorg meer krijgen van de gemeente gaan we verzamelen.

We hebben niets te verliezen. Als wij met z’n allen niet opkomen voor goede zorg en goede banen, wie doet het dan wel? Tot de 26ste! Met vriendelijke groet,

Karim Skalli
Bestuurder FNV Zorg & Welzijn