Actie "Samen voor de voedselbank"

19 december 2014

Actie "Samen voor de voedselbank"

SP Den Bosch doneert aan “Samen voor de voedselbank”

Samen met Rene Hopman, een van onze trouwste leden ben ik vanmiddag naar het inzamelingspunt van de voedselbank geweest. We hadden ieder een volle tas levensmiddelen bij, onze eigenbijdrage aan deze actie opgezet door de Omroep Brabant.

Namens onze afdeling hebben we de voorzitter van de voedselbank Den Bosch een bon aangeboden. Deze bon is goed voor een spel-speel-doe dag voor de kinderen waarvan de ouders afhankelijk zijn van de voedselbank Den Bosch. Het is een moeilijke doelgroep, de ouders zijn vaak iedere dag zo bezig met hun hoofd boven water houden dat zelfs meedoen aan iets wat leuk is voor hen en hun kinderen een lastige opgave is.  Wat precies we gaan organiseren, wanneer en hoe we er voor kunnen zorgen dat de kinderen mee kunnen, zullen we in overleg met de vrijwilligers van de voedselbank bepreken.

Eergisteren hebben we vanuit de afdelingen een oproep gedaan aan al onze leden vooral ook zelf eens te kijken in de voorraadkast en, als je het kan missen te doneren voor de voedselbank. Hoeveel leden daar gehoor aan hebben gegeven weet ik niet maar terwijl wij daar vanmiddag stonden zagen we al 2 van onze leden met een volle boodschappentas aan komen lopen. Geweldig om te zien dat we als afdeling onze bijdrage kunnen leveren.

Morgen zal Omroep Brabant in een TV uitzending vanuit Son bekendmaken wat deze actie opgeleverd heeft en welke bijzondere en creatieve bijdrages er zijn geweest.

Hoewel we nog steeds van mening zijn dat de voedselbanken niet nodig zouden moeten zijn in een rijk land zoals Nederland zijn we blij dat deze actie is opgezet en we hopen dat de voedselbank hierdoor een grote buffer krijgt.

Patty Hamerslag

Bestuursvoorzitster